Deelnemersvoorwaarden Smart Health

  1. Deelnemer: de natuurlijk persoon die gebruik maakt van de HOOP scan van Smart Health en Stichting Hoop voor Hart en Hersenen (hierna: Stichting HOOP).
  2. Deelnemersrapport: de resultaten van de HOOP scan voor de individuele deelnemer, die beschikbaar worden gesteld na het invullen van de vragenlijst.
  3. Deelnemersovereenkomst: de overeenkomst tussen Deelnemer en Smart Health welke online tot stand komt ten tijde van het starten van de vragenlijst.
  4. Stichting HOOP: de partij die in samenwerking met Smart Health de HOOP scan aanbiedt, die begaan is met de gezondheid van de Deelnemer.
  5. Smart Health: de onderneming van de besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid Smart Vitaal B.V. kantoorhoudende te Westplein 12, 3016 BM Rotterdam, ingeschreven in het Handelsregister van de KvK onder nummer 69944652 en BTW- nummer NL858075258B01; Bereikbaar per e-mail via hello@smarthealth.works en telefoon +31 (0)85 1122340.
  6. Smart Health platform: de algemene term voor de online toepassing behorende bij het Smart Health vitaliteitsconcept, bestaande uit een gehoste technische oplossing om:
  • Deelnemers te laten deelnemen aan de HOOP scan en Deelnemersrapporten te genereren;
  • Persoonlijke adviezen voor Deelnemers te genereren;
  • Aanbod op vitaliteitsgebied te faciliteren voor Gebruikers;
  • Vitaliteit van de Deelnemers te monitoren;
  1. HOOP scan: De online scan gefaciliteerd door Smart Health, in samenwerking met Stichting HOOP. De scan wordt afgenomen in de vorm van een online vragenlijst waarmee de Deelnemer inzicht krijgt in zijn/haar veerkracht en welzijn. Na het invullen van de scan ontvangt de Deelnemer een Deelnemersrapport met een persoonlijke veerkracht- en een welzijnsscore.
  1. Deze Deelnemersvoorwaarden zijn van toepassing op de HOOP scan en de Deelnemersovereenkomst.
  2. De Deelnemersvoorwaarden zijn te allen tijde in te zien op app.smarthealth.works/terms en vanaf deze locatie te printen of op te slaan als pdf. Voor de HOOP scan is een separate privacy policy opgesteld. Deze is te vinden op scan.hoopvoorhartenhersenen.nl/privacy. Smart Health faciliteert meer diensten dan alleen de HOOP scan. Voor alle diensten van Smart Health bestaat een uitgebreide privacy policy van Smart Health met alle belangrijke informatie over hoe Smart Health omgaat met persoonsgegevens. De privacy policy is te vinden via app.smarthealth.works/privacy.
  1. Deelnemer ontvangt een uitnodiging via Stichting HOOP om deel te nemen aan de HOOP scan.
  2. Deelnemer vult online de vragenlijst in. Door het starten van de vragenlijst komt de Deelnemersovereenkomst tussen Smart Health en de deelnemer tot stand.
  3. Na het afronden van de vragenlijst krijgt de deelnemer een e-mail met daarin de unieke URL die toegang geeft tot de uitslag van de HOOP scan. In het Deelnemersrapport vindt de deelnemer de persoonlijke veerkrachtscore en welzijnsscore en tips over het verbeteren van deze factoren.
  4. Deelnemer geeft Smart Health door het aangaan van een Deelnemersovereenkomst toestemming voor het verwerken van de persoonsgegevens van Deelnemer. Ook geeft Deelnemer Smart Health expliciet toestemming voor het verwerken van veerkracht en welzijn gegevens van Deelnemer en voor de gedeeltelijk geautomatiseerde gegevensverwerking.
  5. De Deelnemersovereenkomst eindigt automatisch van rechtswege zonder opzegging, na het verstrijken van de bewaartermijn van 6 maanden, zoals opgenomen in de privacy policy. De Deelnemer kan op de pagina waarop het Deelnemersrapport staat op ieder moment de opdracht geven om de gegevens van Deelnemer direct te verwijderen uit de database van Smart Health.
  6. Door het eindigen van de Deelnemersovereenkomst vervalt de unieke URL van de Deelnemer met daarin het Deelnemersrapport.
  7. Als Deelnemer na het invullen van de HOOP scan besluit om deel te nemen aan het Smart Health Platform, wordt hiervoor een separate Gebruikersovereenkomst gesloten tussen Smart Health en Deelnemer.
  1. De HOOP scan is gratis voor de Deelnemer. Deelnemers krijgen de HOOP scan aangeboden via Stichting HOOP.
  1. De Deelnemer is gerechtigd om zonder opgaaf van reden de HOOP scan niet af te ronden. Door het niet afronden, vervalt de Deelnemersovereenkomst automatisch. Deelnemer beëindigt de HOOP scan door het afsluiten van de browsersessie.
  2. Zodra Deelnemer de HOOP scan in zijn geheel afrondt, wordt het Deelnemersrapport automatisch gegenereerd en is herroeping van de Deelnemersovereenkomst niet meer mogelijk.
  1. Smart Health geeft Deelnemer tips en suggesties voor verbetering van de individuele gezondheid op basis van de door Deelnemer aan Smart Health kenbaar gemaakte gegevens. Deelnemer is zelf verantwoordelijk voor de juistheid van de aan Smart Health verstrekte informatie.
  2. Deelnemer is eveneens zelf verantwoordelijk voor de opvolging, uitvoering of het negeren van de in het Deelnemersrapport gegeven tips. Deelnemer is te allen tijde gehouden om medische informatie in te winnen bij een gekwalificeerde persoon of instantie; het Deelnemersrapport kan nooit in de plaats van een medisch advies komen.
  3. Artsen en specialisten die deelnemer inschakelt moeten bij het verrichten van medische dan wel paramedische handelingen altijd zelf de benodigde controles uitvoeren alvorens een behandeling te starten. Deelnemer kan Smart Health niet aansprakelijk houden voor enige schade die het gevolg is van doen of nalaten van zichzelf of een behandelaar die Deelnemer zelf inschakelt.
  4. Smart Health is slechts aansprakelijk voor schade van Deelnemer die een direct gevolg is van het gebruik van de HOOP scan, waarbij het opvolgen van tips expliciet is uitgezonderd van eventuele aansprakelijkheid van Smart Health. Smart Health is tegenover Deelnemer enkel aansprakelijk in geval van schade ontstaan door opzet en/of grove schuld aan de zijde van Smart Health die verband houdt met het uitvoeren van de inventarisatie dan wel het gebruik van HOOP scan zelf door Deelnemer. Smart Health is alleen aansprakelijk voor schade en/of kosten die direct aantoonbaar zijn en daadwerkelijk door Deelnemer zijn geleden. Smart Health is verzekerd tegen bedrijfsaansprakelijkheid om eventuele schade welke door Deelnemer wordt geleden als gevolg van gebruik van de HOOP scan te voldoen. Deze aansprakelijkheid zal nooit meer bedragen dan het bedrag dat door de aansprakelijkheidsverzekering van Smart Health wordt gedekt. Voor het niet functioneren van de HOOP scan, technische storingen of onjuiste weergave van de HOOP scan of het Deelnemersrapport, wordt geen schade vergoed aan Deelnemer.
  1. Voor een geslaagde deelname aan De HOOP scan moet Smart Health kunnen beschikken over persoonsgegevens van Deelnemer. Dit betreffen zowel NAW-gegevens en beperkte contactgegevens als bijzondere persoonsgegevens. Bijzondere persoonsgegevens betreft informatie over veerkracht en welzijn informatie die Deelnemer afgeeft bij het invullen van de vragenlijst. Smart Health zal al deze gegevens adequaat beveiligen met onder meer encryptie van de data, restricties op de toegang en pseudonimisering van de databases.
  2. Het is mogelijk om anoniem deel te nemen aan de HOOP scan door geen naam in te vullen bij de HOOP scan. Om onderzoek te kunnen doen naar welzijn en veerkracht op basis van demografische kenmerken, vragen we ook naar de postcodecijfers.
  3. Smart Health draagt er zorg voor dat alle persoonsgegevens binnen het platform adequaat worden beschermd, met passende organisatorische en technische maatregelen conform de AVG. Dit betekent dat de meest geschikte ICT-oplossingen worden gebruikt voor het tot stand brengen van veilige verbindingen tussen Smart Health en Deelnemer. Medewerkers van Smart Health hebben geen toegang tot persoonlijke gegevens, tenzij dit noodzakelijk is voor de werking van de HOOP scan.
  4. De wetenschappers die aan Smart Health en Stichting HOOP zijn verbonden mogen de resultaten van de HOOP scan gebruiken voor onderzoeksdoeleinden. Gegevens die voor onderzoeksdoeleinden ter beschikking worden gesteld, betreffen uitsluitend anonieme gegevens die niet tot individuele personen herleidbaar zijn. Als Deelnemer bezwaar heeft tegen het gebruik van zijn gegevens voor onderzoeksdoeleinden, kan Deelnemer de gegevens (direct) na het invullen van de HOOP scan wissen. De gegevens worden dan niet gebruikt voor onderzoeksdoeleinden.
  5. Smart Health verstrekt aan behandelaren van Deelnemers geen gegevens. Deelnemer heeft zelf de keuze en de mogelijkheid om de uitkomsten van het Deelnemersrapport via de unieke URL te delen met anderen. Wij adviseren met klem om deze gegevens niet te delen. Het eventueel delen van de URL en daarmee het Deelnemersrapport door de Deelnemer is geheel voor eigen risico van de Deelnemer. Eenmaal verzonden gegevens kunnen niet meer worden teruggehaald. Volledige verwijdering van de data is dan de enige optie. Deelnemer heeft daarna zelf ook geen toegang meer tot het Deelnemersrapport.
  6. Door het invullen van de HOOP scan stemt Deelnemer in met de privacy policy van Smart Health, waarin bovengenoemd gebruik van gegevens is vastgelegd. De privacy policy is in te zien op scan.hoopvoorhartenhersenen.nl/privacy.
  7. De HOOP scan, het vitaliteitsconcept van Smart Health, het Smart Health logo en Smart Health platform, de bijbehorende software en alle content, informatie en afbeeldingen zijn eigendom van Smart Health dan wel haar licentiegevers. Deze zaken mogen op geen enkele wijze vermeerderd, opgeslagen of gebruikt worden zonder uitdrukkelijke toestemming van Smart Health.
  8. Smart Health is bevoegd tot het nemen van programmatechnische dan wel systeemtechnische voorzorgsmaatregelen ter bescherming van haar eigendomsrechten en de privacy van Deelnemers en andere betrokken partijen. Dit houdt onder meer in (tijdelijke) blokkering van de HOOP scan of blokkering van de unieke URL van Deelnemers.
  1. Als Deelnemer een klacht heeft over de HOOP scan kan Deelnemer de klacht melden per e-mail aan hello@smarthealth.works.
  2. Klachten worden uiterlijk binnen een termijn van 7 dagen in behandeling genomen. Als een klacht niet direct verholpen kan worden omdat deze bijvoorbeeld verder onderzoek vereist, wordt Deelnemer daarover geïnformeerd en zal Smart Health een indicatie geven van de termijn waarbinnen een verdere behandeling van de klacht mogelijk is. Deelnemer dient Smart Health minimaal vier weken de tijd te geven om een klacht in onderling overleg op te lossen. Na verloop van deze termijn kan een geschil ontstaan tussen Smart Health en Deelnemer.
  3. Alle geschillen die tussen Deelnemer en Smart Health mochten ontstaan naar aanleiding van het gebruik van het vitaliteitsconcept dan wel het Smart Health platform, zullen worden beslecht door de Rechtbank Oost-Brabant.
  1. Wijzigingen en/of aanvullingen van Deelnemersvoorwaarden Smart Health zijn van kracht zodra Smart Health deze gewijzigde voorwaarden op haar website publiceert en Deelnemers daarmee bij aanvang van de HOOP scan instemmen.
  2. Smart Health mag de Deelnemer informeren over onder meer wijzigingen, uitbreidingen en de werking van de HOOP scan en andere doelen zoals beschreven in artikel 1 lid 6. Smart Health zal deelnemers niet vaker dan eens per maand informeren. Als Deelnemer deze berichten niet (meer) wil ontvangen, kan Deelnemer zich hiervoor afmelden via de afmeldmogelijkheid die in alle communicatie wordt opgenomen.
  3. Op alle overeenkomsten waarop deze Deelnemersvoorwaarden van toepassing zijn, is het Nederlands recht exclusief van toepassing.

Deelnemersvoorwaarden Smart Health HOOP scan v1.1 - 14 november 2023